Je personeelskosten verlagen en toch het netto voordeel van de medewerker verhogen?
Hoe besparen op personeelskosten?
We realiseren een gemiddelde jaarlijkse kostenoptimalisatie van 2.000 € per medewerker. Dit via eenvoudige ingrepen zonder uiteraard aan het nettoloon van jouw medewerkers te raken.
Personeelskost is de grootste kostenpost in de meeste bedrijven. Denk niet enkel aan loonkost, maar ook aan HR leveranciers en de kost van je eigen HR medewerker(s). Werd dit ooit kritisch tegen het licht gehouden? En wat met alle mogelijke subsidies en steunmaatregelen?
Heeft u de perfecte balans gevonden tussen totale werkgeverkost en netto voor jouw medewerkers?
Betaal je niet teveel patronale lasten (RSZ en BV)? Werden alle mogelijke steunmaatregelen geactiveerd (VOV, lokale initiatieven)?
Betaal je marktconforme tarieven of betreffen dit reeds langlopende contracten?
Is je eigen personeelsafdeling performant georganiseerd?